Ik zeil in Zeeland

Ik zeil in Zeeland
Meer info over het boek

zondag 3 juli 2016

Een sportieve dag voor een passagier

Passagier van dienst: Martijn
Eindelijk: een ex-collega vond dan toch een gaatje in zijn agenda om mee te gaan zeilen.
Zelf vreesde ik voor het weer want verschillende weersites beloofden allemaal veel wind, en zelfs onweders.
Ik wou bijna de zaak afblazen, maar mijn passagier wou van geen annulatie weten.
Er werd dus niets in de agenda geschrapt.

En wat ben ik nu blij dat ik de gom niet gebruikt had :P
Het was weliswaar een winderige dag, maar verder zonovergoten, en helemaal niet koud, integendeel.
Met de kleinste fok en een dubbel gereefd grootzeil voeren we het Volkerak op, op weg naar de Krammersluizen.  Ik koos bewust geen al te verre bestemming want na de zeiltocht wilden we nog mosselen gaan eten, en zodoende ook de kans om verrast te worden door een onweder te vermijden.

Op de heenweg kregen we vlagen tot 23 knopen. Het was een beetje opkruisen maar alles verliep best lekker.  Veel zeilers waren er niet, wel een reeks vrachtschepen.

Aan de wachtsteiger van de Krammersluizen meerden we af en ging een pot met soep op het vuur. Intussen genoten we van een kasteelbiertje.

Na de soep en het kasteelbier (het ene was veel sneller leeg dan het andere :P  ) staken we weer van wal.
Nu werd het een ruime koers.  En de vaart zat er al snel in.  We zagen op de windmeter vlagen tot 25 knopen, maar naar mijn gevoel leek het wel meer.
In elk geval was de Volkerak bezaaid met witte kopjes, en nog steeds weinig zeilers. Vreemd.

Vrij snel waren weer in onze ligplaats.  Nadat de boot opgeruimd was, reden we naar Bruinisse om er mosselen te eten.  Volgens een kameraad kan je dat het beste doen in De Meeuw.
We volgden zijn advies en lieten het ons zeer zeker smaken!

Zoals steeds vliegt de tijd als je het reuze naar je zin hebt, en dat was deze keer niet anders.
Meteen na 'De Meeuw' reden we huiswaarts.


Nu kan het finaal aftellen echt beginnen want binnen een week vertrek ik met mijn FS22 richting Boulogne - solo   :P




Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dank voor je reactie op 'myfriendship22'!