Ik zeil in Zeeland

Ik zeil in Zeeland
Meer info over het boek

dinsdag 12 juli 2016

Zin in mosselen...

Yerseke, dat werd mijn bestemming voor vandaag.
Het werd hoogtij rond 9u00,  en om van Burghsluis naar Yerseke te zeilen, dat is zo ongeveer de langste route op de Oosterschelde.
Vroeg opstaan dus.

Erg sympathiek van mijn achterbuur om me te helpen met het vertrekken.  Toffe mensen! Ik hoop ze deze tocht nog eens te mogen ontmoeten!

Tegen 6u30 was ik reeds aan het zeilen.  Met 16kt ruime wind ging het als een speer, en dan nog eens stroming mee. LOL!
In krek een uurtje tijd was ik al nabij Zierikzee.
Het ging zo goed vooruit dat Yerseke duidelijk een haalbare kaart leek.
Intussen passeerden er achter mij een paar regenbuien, ik was net op tijd vertrokken vermoed ik.  Ook voor mij, over Yerseke passeerden buien, ik zat er net tussenin, en heb de hele tocht geen regen gehad.

Aan Yerseke werd het aardig druk: een komen en gaan van mosselboten, mijn mosseltjes voor vanavond liggen wellicht aan boord van een van deze grote boten. :D

Het laatste stukje had ik al een beetje stroom tegen, en hier bij Yerseke stroomt het flink vind ik!
Rond 11u lag ik goed en wel in mn box. Net op tijd want iets daarna trok er een onweer over me heen.

Dat was een mooie timing!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dank voor je reactie op 'myfriendship22'!