Ik zeil in Zeeland

Ik zeil in Zeeland
Meer info over het boek

vrijdag 15 juli 2016

Wind en stroming: Andere tactiek

Met de tactiek van gisteren zou ik ook vandaag niet weg geraakt zijn: sterke wind tegen stroming maakt de Oosterschelde zo ruw, dat mijn FS22 afziet.
Vanmorgen dan maar vroeg uitgevaren om stroming en wind tegen te hebben.
Of ik gek ben? Nou, nee. Hierdoor was de Oosterschelde rustiger.  Ik moest dan wel een uurtje langer opkruisen, maar dat met veel minder golfslag.

Het was al zo goed als hoogwater vooraleer ik aan de KeetenB geraakte, maar vanaf daar was het halve wind tot aan de Krabbenkreek, dat ging erg vlot!
Ik informeerde even via kanaal 72 of Robby in de buurt was. Die bleek op het Volkerak, kerk te zitten en kwam ook naar St. Annaland.
Onderweg, in de Krammer sluizen,  verzwikte hij zijn voet...  solo, is dat allerminst een meevaller.

Tot aan Kats had ik stroming regen maar vond ik dat nog wel meevallen, toen ik aan de KeetenB kwam was het hoogwater, en kreeg ik dus opnieuw stroming tegen, maar wind mee. Tot aan de Krabbenkreek viel ook dat mee, maar in de Krabbenkreek zelf stond flink wat stroming, en dat tegen de wind in met gevolg: stevige golfslag.

Gezien Robby met een opgezwollen voet zat, ben ik even naar de supermarkt gelopen en gezorgd voor het avondeten.

Pas nadat Robby's vriendin hem kon overtuigen om toch maar een windel rond die voet te laten doen, kon ik met de windel aan de slag ;-)

Benieuwd hoe zijn voet er morgen uitziet.

1 opmerking:

  1. Schrander, Kris, om toch op te kruisen voor het voordeel van wind met stroom mee! Je bent ook een goede maat, om zo voor Robby te zorgen. Zijn vriendin mag je dankbaar zijn :-P

    BeantwoordenVerwijderen

Dank voor je reactie op 'myfriendship22'!