Ik zeil in Zeeland

Ik zeil in Zeeland
Meer info over het boek

zondag 10 juli 2016

Burghsluis

Sinds 2012 ben ik een paar keer voorbij Burghsluis gezeild, voorbij de Roggeplaat dan toch.
Ik wist wel dat er achter die plaat een leuk haventje schuil hield, maar omdat door het Oliebeultje varen verboden was, nam ik nooit de moeite.
Tot vandaag.
Nu mn plannen voor Frankrijk in de ijskast sukkelden, kreeg ik een ander idee: zoveel mogelijk plekken aandoen waar ik nog nooit geweest ben.
Burghsluis is dan nr.1 :-)

Het tij was erg ongelukkig.  Ik voer uit om 6u 15 om het laatste stukje tij mee te hebben richting Wemeldinge. Zo kon ik een rondje Galgeplaat forceren en dan met het afgaande tij richting Roggeplaat zeilen.
Vlak na Zierikzee viel de wind even weg. Ik streek de zeilen en ging op motor verder.
Tegen 13u arriveerde ik in de haven.
Dat gaf me ruim tijd om de Plompe Toren eens te bezoeken: zeker leuk om te doen!

Morgen zal ik hier moeten blijven want een ZW - wind tussen 25 en 34 knopen lijkt me net iets teveel van het goede.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dank voor je reactie op 'myfriendship22'!