Ik zeil in Zeeland

Ik zeil in Zeeland
Meer info over het boek

zaterdag 16 juli 2016

Alweer meer wind dan voorspeld

Ook vandaag waaide het behoorlijk eigenlijk.
WeatherPro voorspelde 12 kt, vlagen tot 20kt.
Ik koos voor mijn nieuwe fok (=8m2), en liet die ene reef van gisteren steken.
Maar ik was nog maar een paar mijl aan het zeilen toen ik voelde dat 1 reefje niet genoeg was.
Mooie oefening alleszins om tijdens het zeilen de tweede reef te moeten steken.
In elk geval een goede keuze, want eens aan de archipel stond er een wind die nauwelijks onder de 20 kt ging, met vlagen tot 24kt.

Met mijn kleine zeilsetting hield ik grotere jachten mooi bij eigenlijk.
Zo'n FS22 is niet bepaald een traag jachtje :P

En plots viel mijn euro: ik heb nog een bon voor een gratis overnachting bij Bruinisse Marina!
Lol, gisteren dus voor niets 17 euro betaald.
Ik keerde dan maar terug, en maakte er een rondje Stampersplaat/archipel van.

Morgen trek ik naar Willemstad.
Ze beloven 8kt wind, dat is genua - weer,  al vertrouw ik de voorspellingen niet erg ;-)

1 opmerking:

  1. Ik heb ook de blokjes en de klemmen op de giek tbv de reeflijnen maar nog geen lijnen, maar lijkt me wel nuttig kwestie van die reven vlot genoeg te kunnen zetten/weghalen...

    BeantwoordenVerwijderen

Dank voor je reactie op 'myfriendship22'!