Ik zeil in Zeeland

Ik zeil in Zeeland
Meer info over het boek

donderdag 7 juli 2016

Nog 24 uur en de tocht kan beginnen :-)

Alles is intussen goed voorbereid, op wat laatste inkopen na.
De navigatiekaarten zijn klaar,
de getijdentabellen geplastificeerd,
alle NV Atlaskaarten die nodig zijn aangekocht, EN op de tablet ingeladen,
marifoonlicentie/vergunning verlengd,

Het gros is ook reeds ingepakt, of ligt klaar.




navigatie uitgeschetst:
handiger dan zo'n groot plan in de kuip :P
Verder heb ik een oude truc toegepast wat navigatie betreft: schets je navigatie op een blad papier.


Nu is het vooral hopen op gunstige wind.









Een kameraad raadde me www.kustweerbericht.be aan
En daar wringt voorlopig het schoentje, want op de heenweg krijg ik elke dag ZW voor de kiezen, met een niet onaardige windkracht tussen 14 en 20 knopen.
Lijkt me toch wel veel wind.
Komt er nog bij dat ik op de heenweg wind tegen stroming ga krijgen: ook niet echt aangenaam.







Mijn 'drive' is alvast nog groot genoeg om er voor te gaan.
Desgevallend zal de heenweg gewoon een pak langer duren en doe ik wat meer tussenstops.


Een vissoep eten in Boulogne sur Mer blijft mijn doel  :P






De geplande route

1 opmerking:

  1. Die navigatie schetsen: dat is schrander! Lijkt op een 'mind-map' en zo werkt het ook.

    BeantwoordenVerwijderen

Dank voor je reactie op 'myfriendship22'!