Ik zeil in Zeeland

Ik zeil in Zeeland
Meer info over het boek

maandag 28 januari 2013

De zo gevreesde dooi...

Het was zover: de dooi ging ingaan, en de weergoden waren mij enigzins goed gezind want ze zorgden  er voor dat het krek tijdens het weekend was.
Zaterdag een voorzichtige start met temperaturen net boven het vriespunt, maar zondag meteen 'full charge' met temperaturen rond de 6°C.

Omdat ik langs geen kanten gerust kan slapen zolang ik niet zeker ben dat alles OK is, was ik zondag ochtend naar de boot gereden, met een kennis. De steigers lagen er waarschijnlijk lekker glad bij, en dan is het ronduit suïcidaal om daar even in je eentje te gaan rondlopen.

Ik heb nu wel twee toffe kennissen in de jachthaven die zo vriendelijk waren om mijn boot mee in het oog te houden, maar op de dag van de dooi wou ik absoluut ook zelf mijn afsluiters inspecteren.

De haven moet behoorlijk dicht gevroren zijn geweest. De boot lag terug vrij, maar door de hevige wind dreunde hij voortdurend tegen de ijsschotsen aan. Akelig geluid als je binnen zit.
Nergens een lek te bespeuren! OEF! Ik had dus blijkbaar alles goed gedaan wat het winterklaar maken betreft. Hehe!

Persoonlijk mag het nu meteen een mooi voorjaar worden, zonder verdere vriesdagen, zodat ik weer aan de boot kan klussen, want zo twee weken thuis 'vastgevroren' zitten is echt niets voor mij ;-)

De geisoleerde kranen: geen lekken

Ook aan de boeg en ankerbak nergens lekken

De kuipbak: droog!


1 opmerking:

  1. Pffff, wat een opluchting voor jou Kris! Maar ik had alle vertrouwen in jouw degelijke voorbereidingen!

    BeantwoordenVerwijderen

Dank voor je reactie op 'myfriendship22'!