Ik zeil in Zeeland

Ik zeil in Zeeland
Meer info over het boek

zondag 6 januari 2013

Het roer te water gelaten :-D

Het gerenoveerde roer
hangt er weer aan.
Vandaag weer naar de boot gereden.
Deze keer ging het roer er weer aan (en dat heeft me een ferm blauwe duim opgeleverd).
Het ging niet meteen van het leien dakje, dit is eigenlijk niet echt een klus om in je eentje te doen.
Maar uiteindelijk hing het roer er aan en kon de helmstok er op.
Nadien kon ik de laatste opmetingen doen om later de beugel voor de stuurautomaat te plaatsen.







Soldeerklusje in het donker valt niet mee
Binnen werden ook verschillende klusjes gedaan, onder andere wat soldeerwerk aan het bedieningspaneel: daar was een kring onbruikbaar geworden doordat de massa doorgebroken was. Dat is nu hersteld, en de stekker voor de stuurautomaat is ook geplaatst.




Een alternatieve
pampertoepassing
Ook heb ik een alternatieve toepassing voor een pamper gebruikt :D
Een multiplex wand aan boord van mijn boot zit echt vol water. Ik kan de lek maar niet vinden. Nu heb ik er een pamper rond gedaan om het hout droog te krijgen en dan zien of het opnieuw nat wordt. Dit wordt vast een epoxy-klusje (dat nog niet op mn lijst staat ;-) )



Toen ik naar huis wilde rijden, kwam ik nog een bekend koppel tegen van een motorboot. Hij vertelde me dat, ondanks alle grondige maatregelen, zijn motorboot vorig jaar toch aan het zinken was na de strenge vorstperiode.  Hij had, net als ik, de kranen droog geblazen en er anti-vries in gedaan, en toch was er een kraan kapot gevroren.
Een andere man zei me dan weer dat de kranen niet toe mogen, maar half open en dat dat de enige oplossing is... Getver: zo'n zaken zijn slecht voor mijn nachtrust!

Het stopcontact, in de stuurboord bak,
voor de stuurautomaat

De misterieuze plek in de multiplex,
die steeds vol water zit. De lek is echt onvindbaar

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dank voor je reactie op 'myfriendship22'!