Ik zeil in Zeeland

Ik zeil in Zeeland
Meer info over het boek

zaterdag 28 maart 2015

Besparen op kaarten... kost veel werk :P

Voorbije weekend trok ik alweer naar de boot. Ik bleef er ook een nachtje slapen, maar wat was het koud zeg!
Normaliter krijg ik de kajuit warm met een paar simpele theelichtjes, maar deze keer was het echt fris. Dat kwam vooral door de strakke wind, en al van 's morgens kwam er dan nog eens regen bij.

Gelukkig had ik vrijdagavond de gereviseerde giek nog gauw geplaatst, en ook het grootzeil.
De giek kreeg nieuwe popnagels, en een dyneema touw voor de onderlijkstrekker. Zo kon ik de oude staalkabel vervangen.

Zaterdagnacht had ik het echt wel koud. Na een paar kopjes koffie 's morgens, om op te warmen, hield ik het voor bekeken en trok weer huiswaarts.
Eerst even langs Visser Watersport, die had mijn bestelling binnen gekregen.

Om de namiddag zinnig in te vullen haalde ik de laatste Berichten voor Zeevarenden van het internet en ging mijn kaarten bijwerken.

http://www.defensie.nl/onderwerpen/berichten-aan-zeevarenden/inhoud/database

Alleen had ik dat wat verwaarloosd, dus moest ik terug gaan tot... week 13 van 2014.
Wat is er weer veel aan te passen zeg!  Ik voelde me precies een puber die zijn huiswerk een paar weken had laten liggen :P

Ook mijn pas gekochte kaart 1801 van 2013 moet de revue passeren en ik moet zeggen... dat zijn een pak aanpassingen!

Ik zal maar eens gaan voortdoen of tegen begin van mijn vaarseizoen zijn ze nog niet bijgewerkt :D

De lummel verwijderd voor nazicht

De onderlijkstrekker geheel vervangen: nieuw touw,
en de oude staalkabelvervangen door dyneema

Het uiteinde van de giek voorzien van rubber,
dat scheelt pleisters aan hals en hoofd :P

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dank voor je reactie op 'myfriendship22'!