Ik zeil in Zeeland

Ik zeil in Zeeland
Meer info over het boek

dinsdag 7 april 2015

Nieuw zeilpak? Nope, nieuw zonnepaneel!

Net als iedereen waarschijnlijk, draai ik elke euro die naar de boot gaat, eerst een paar keer om :P
(en dat zijn tegenwoordig aardig wat eurootjes...)

Voorbije weekend zeilde ik naar Bruinisse. Ik wou daar gaan kijken naar een nieuw zeilpak bij Visser Watersport.  Het pak dat ik wil was toch nog redelijk duur en ik trok dan maar onverrichterzake weer naar de boot.
Het vorige paneel was niet eens
2 jaar oud...
's Avonds deed ik echter een akelige ontdekking: het zonnepaneel laadt niet meer op!? Nochtans kreeg het volop zon.
Van Visser mocht ik even zijn multimeter lenen en zo kon ik achterhalen wat het probleem was: het zonnepaneel zelf.
Dat paneel heb ik dezelfde avond gedemonteerd en daags erna meegenomen naar Visser, samen met de laadregelaar.
Het zonnepaneel zou dan wel overloopbaar kunnen zijn, maar de lichte uitvoering maakt het toch nog kwetsbaar. Het is niet eens twee jaar oud...
Het bevestigt nog maar eens: goedkoop is duurkoop...


Dan maar diep in de buidel tasten en meteen GOED spul kopen. Visser bood me een paneel aan van Solara, met een bijhorende laadregelaar. Het kost wel wat, maar je voelt ook meteen dat je kwaliteit vast hebt! Wonderbaarlijk past het ook perfect op de ribben van de 'garage' (waar het schuifluik inschuift).

Het geeft wel een gerust gevoel dat ze bij Visser 100% achter hun koopwaar staan: als het niet goed is, komt het er ook niet in. Zo ben ik zeker dat mijn aankoop degelijk is.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dank voor je reactie op 'myfriendship22'!