Ik zeil in Zeeland

Ik zeil in Zeeland
Meer info over het boek

zaterdag 1 december 2012

Zaterdag: klusjesdag... thuis

Ik kan het niet blijven doen: elk weekend naar de boot rijden.
Hoe ongerust ik ook ben met vriesweer en de bolafsluiters, deze keer reed ik niet over en weer.
Roer, ontvet met ammoniak
Het werd klussen voor de boot, maar dan thuis.
Het roer werd geplamuurd met wat oudere Solupox met micro balloons van Polyesterland (www.Gazechim.be).
Als mengpotje gebruikte ik een plastic verpakking van vleessalade, en als roerstokje een vorkje van een Aïki-noodle... het is immers crisis he :D

De nieuwe wrang
Na het plamuren had ik nog wat epoxy over, dus fabriceerde ik uit een overschotje multiplex een nieuwe wrang voor in de stuurboord opbergbak.






Popnagels flink geoxideerd!
Als laatste vandaag de giek. Daar moest ik het touwwerk vervangen.
Tijdens deze klus zag ik dat de popnagels flink geoxideerd zijn. Die zijn aan vervanging toe, en dan bedenk ik me uiteraard dat ook de mast aan een revisie toe is.
Ik moet dan wel eerst een popnageltang aanschaffen, en inox popnagels...heeft iemand een goed adresje?






Deze wrang is aan vervanging toe!

Solupox: te vermengen per volume
Dus perfect voor kleinere hoeveelheden

Het is crisis: potje van vleessalade,
en een vorkje uit een aiki-noodle...

Roer geplamuurd


Touwwerk van de giek is aan vervanging toe!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dank voor je reactie op 'myfriendship22'!