Ik zeil in Zeeland

Ik zeil in Zeeland
Meer info over het boek

zondag 23 december 2012

Het keukenblok weer aan boord, en de watertank er uit

Volledig uitgeregend... zo'n regendag komt gelukkig niet veel voor maar ze zorgde wel voor roet in het eten.
Net tussen twee grote regenpartijen in reden mn vriendin en ik gauw naar de boot, met het nieuwe keukenblok. Dat was nu klaar om weer aan boord geplaatst te worden.

Aan boord controleerde ik eerst de bak in de kuip, daar stond vorige keer water in en helaas was dat nu ook het geval: er stond zelfs bijna 5 liter water in!  De lek heb ik nog niet gevonden maar dat gaat dringend hersteld moeten worden!

Vliegensvlug wurmden we het blok de kajuit in en zetten we het weer op z'n plaats.
De afvoerdarm werd aangesloten, de schakelaar voor het waterpompje, de waterkraan en de watertank had ik de dag voordien uit de boot gesloopt. In plaats van een watertank gaan we gebruik maken van 5-liter waterbussen zoals ik ook in de Selia deed.

Na het blitsbezoek aan boord reden we naar taverne Goeleven op de dijk in De Heen voor hun voortreffelijke erwtensoep. Echt een aanrader!
Mn vriendin vond het een bijzonder gezellige taverne en wil zeker nog eens een keertje terug komen.


'Ziet da blinke!' ;-)

De ruimte waar de watertank zat
wordt nu een bergruimte voor slaapzakken etc.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dank voor je reactie op 'myfriendship22'!