Ik zeil in Zeeland

Ik zeil in Zeeland
Meer info over het boek

zondag 25 november 2012

Stormachtig klusweekend

Zoals gepland trok ik zaterdag weer naar de boot.  Het was een spookachtig landschap op de heenweg: mist die soms het zicht zodanig beperkte dat rijden knap lastig werd.

Ik had een lijstje opgemaakt van de geplande klusjes, en ook eentje van wat ik allemaal mee moest brengen.
Dat eerste lijstje is weeral niet af geraakt zaterdag, en dat andere... kon niet voorkomen dat ik toch weeral iets vergeten was: mijn boormachine dan nog wel  :-(.

Zaterdag stonden twee belangrijke zaken op de lijst: de LED-verlichting afwerken, met de bijhorende bekabeling, en daarnaast de inkomtrap herplaatsen.
De vorige eigenaar had een goed systeem gemaakt, maar dat was voorzien van twee ijzeren hoekijzers, en twee dikke borgpinnen. Nu komt er geen ijzer meer aan de pas, en ook geen borgpinnen.

LEDstrip in het
'kranencompartiment'
Toen ik aan de LED-verlichting begon, doken er toch nog problemen op met de elektrische bedrading en daardoor geraakte zaterdag de klus niet klaar.  De inkomtrap was wel in orde geraakt.
En meteen ook LED-verlichting in de ruimte van de kuipafvoeren geplaatst. Hiervoor gebruikte ik waterbestendige LED-strips (ledsky.be)



10u30... zoveel wind
dat de boten er scheef van hingen!
Zaterdagnacht trok er een storm door ons land, en hij werd zondagmorgen in Nederland verwacht.
Ik sliep niet erg goed, tobbend over de landvasten, de afsluiters, het dekzeil... kortom: de drang werd te groot, en zondagochtend reed ik opnieuw naar de haven.
De landvasten waren dik in orde, het dekzeil min of meer (jammer dat het achteraan te smal is, maar dat aanpassen kan pas binnen enkele maanden...)

Ik kluste dan maar verder aan de LED-verlichting in het slaapcompartiment.
Ook hier de waterbestendige LEDstrips van ledsky.be.
Wel een hele ervaring: buiten raast de eerste najaarsstorm en ik zat binnen met een pillicht te klooien aan de LEDstrips.
Perfecte foto's kon ik noch niet maken, maar een foto van het huidige resultaat, zonder de afwerking, kon wel.

Na een extra controle van de afsluiters, kuipafvoeren (die blijven door mn hoofd spoken) en landvasten, reed ik weer naar huis.

Dat was alvast een druk klusweekend met 250 km op de teller...


De LED-spotjes werken prima!

1 opmerking:

  1. Hallo solozeiler,

    schöner Blog!

    Hier ein Hinweis auf unser Friendship 22 Forum

    http://friendship22.ning.com

    fair wind
    Michael

    BeantwoordenVerwijderen

Dank voor je reactie op 'myfriendship22'!