Ik zeil in Zeeland

Ik zeil in Zeeland
Meer info over het boek

woensdag 12 december 2012

Een nieuw gasvuur?

Ik schreef het al in een vorige post: de gaspitten zijn op.
De Second dateert uit 1985, zo ook dit gasvuur. De branders, bedieningsknoppen en thermische beveiliging zijn van het merk Seppelfricke.  De indicatielabel is niet meer volledig leesbaar maar ik kon toch het type achterhalen: 101.

Na heel wat zoekwerk op internet kwam ik terecht bij radiobbb.be. Die hebben een hele lijst van onderdelen van Seppelfricke en als je iets zoekt dat niet in de lijst staat, kan je hen een e-mail sturen, met foto's. Zij gaan dan op zoek voor je.
Vanmorgen kreeg ik antwoord: niet te krijgen, niet meer in hun assortiment.
Jammer...

Ik moet dus een goede vervanger fiksen.  Eerst dacht ik aan "Less is more" en er een soort kampeervuurtje in te bouwen, met een klein kunststof spoelbak, maar mijn vriendin heeft me dat redelijk snel uit het hoofd gepraat: "Je bent zo stilletjes aan alle luxe uit de boot aan het slopen.".
(Ik wou ook al dat onderwatertoilet verwijderen en die afsluiters afdichten...)

Dan maar de dure manier: een nieuwe spoelbak met gasvuur zoeken dat past.
En een DURE manier zal het ook worden: de goedkoopste die ik vond, is van Smev - type MO911L en kost zo rond de 200 euro...








2 opmerkingen:

  1. Ik kan u aanraden een half of geheel cardanische kook eenheid te overwegen. Laatst toen ik meevoer op een Stanvastloper 27 kon er gewoon horizontaal een koppie soep gezet worden terwijl het schip onder een helling van 25' voer. Ook heeft u voor anker of aan een steiger veel minder last van golfslag tijdens het koken. Als u toch veel geld gaat uitgeven misschien het overwegen waard.

    Succes. Hurley SII.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Tja. Ik wil het keukenblok behouden zoals het is, maar dan met een nieuwe wasbak+gasvuur combinatie. Het is de Smev921L geworden. Die heb ik dezemorgen besteld bij De Wit in Schijndel.

      Verwijderen

Dank voor je reactie op 'myfriendship22'!