Ik zeil in Zeeland

Ik zeil in Zeeland
Meer info over het boek

zondag 9 december 2012

Het keukenblok

Deze gaspitten zijn echt op
Ik dacht vanmorgen snel klaar te zijn in de haven. Even mijn bestelling in ontvangst nemen van Watersportwinkel Steenbergen, en een paar kleinigheidjes waaronder de twee gaspitten verwijderen van het gasvuur...
Maar dat draaide toch iets anders uit.

Het heenrijden ging vrij traag door slecht zicht en flinke regenval. Bij aankomst zag ik dat alle afsluiters dik in orde zijn, geen lekken. De enige lek zit ergens aan de spiegel want er stond water in de kuipbak.
Daar moet ik zeker eens naar kijken.

Fabian van de Watersportwinkel kwam mijn spulletjes leveren waaronder het ronde luchtroostertje. Dat heb ik meteen geplaatst met witte TEC7.
Ik besprak met Fabian de kapot gebrande gaspitten. Eventjes demonteren was geen optie: ze zijn flink geoxideerd.  Ik besloot om de hele keukenblok mee naar huis te nemen, en een behoorlijke renovatie door te voeren. Fabian hielp me even om de keukenblok tot aan de auto te dragen, waarvoor dank ;-)
De 'instructies' voor de baterijmonitor

De batterijmonitor heeft een redelijk ingewikkelde kleurcode. Die heb ik geplastificeerd en naast het lampje gekleefd.

De barometer bleek defect: die bleef steeds maar staan op 'mooi weer'... een bedenkelijk geschenkje van de vorige eigenaar dus.  Die heb ik gedemonteerd, en Watersportwinkel Steenbergen heeft hem mee om te kijken of hij een gelijkaardig klokje kan leveren, daar heb ik zeker meer aan.

De in elkaar gedraaide bedrading
voor het waterpompje
Door de demontage van het keukenblok had ik de kans om de elektrische bedrading onder dat keukenblok beter te bekijken en wat blijkt: de bedrading voor het waterpompje is gewoon in elkaar gedraaid en wat tape er rond, niet eens een lusterklem.  Mooi gedaan door de vorige eigenaar dus...  Dat moet ik alvast verbeteren.

Mijn werklijstje wordt dus wat langer.





Eventje dit keukenblok demonteren...
Voila: een 12V stopcontact
voor de koelbox


De rail achteraan waar het keukenblok over schuift

De gegevens van het versleten gasvuur

Het keukenblok zonder de inox spoelbak

Nu het keukenblok weg is
kan ik deze ruimte ook even inspecteren






1 opmerking:

  1. Heeft u wel eens gedacht aan een digitale barometer ipv een analoge ? Die zijn meer precies beter afleesbaar en hebben vaak een geschiedenis tabel van 24h zodat u weet hoe snel het stijgt en daalt. Dat kan zijn ingebouwd in een weerstation met oa een windmeter met max en min metingen enz. Zoiets kan zelfs goedkoper zijn dan een nieuwe analoge barometer. Misschien het overwegen waard ?

    Succes. Hurley SII.

    BeantwoordenVerwijderen

Dank voor je reactie op 'myfriendship22'!