Ik zeil in Zeeland

Ik zeil in Zeeland
Meer info over het boek

zaterdag 15 december 2012

Eventjes een keukenblokje verbouwen

De Smev 921 voorlopig geplaatst
Dinsdagmorgen had ik een nieuw gasvuurtje besteld bij De Wit in Schijndel, en woensdag werd het al geleverd! Daar kan de belgische Post een puntje aan zuigen!

Het werd een Smev 921. Die is 42cm diep en maar 80cm lang. Ik moest dus het meubel aanpassen.
De vorige eigenaar had het keukenblok aangepast en er een schuifje in voorzien, maar dat beviel me toch niet helemaal en nu ik toch het meubel deels moest slopen, was het de moment om meteen voor de hele verbouwing te gaan.

De Smev 921 past zo goed als perfect, en de voorzijde (=zijwand) is aangepast voor een nieuwe lade.
Die lade is nu vlak boven de bodem omdat helaas de gasaansluiting van het vuur een slordige 12cm ruimte nodig heeft. Als ik daar dan nog de lade zou onder hangen, is er helemaal geen ruimte meer over.
De kleine gasfles kan er nog net in, als ik de stop er af draai. Dat wordt friemelen om de gasfles aan te sluiten :D
De afloop van de spoelbak heeft een 90° aansluiting met een buitendiameter van 20mm. De afvoerslang een binnendiameter van 25mm. Om die overgang te kunnen fiksen had ik een simpel stukje darm geregeld van 20mm binnendiameter en 25mm buitendiameter. Na wat prullen en wringen zit de nieuwe afvoerslang er op. Het gaat nog heel wat worden om het meubel van binnen en van buiten geschilderd te krijgen, laat staan geplaatst aan boord...


Hier onder komt de lade

Een origineel overgangsstukje :D

Dubbele spanklemmetjes op de gasslang

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dank voor je reactie op 'myfriendship22'!