Ik zeil in Zeeland

Ik zeil in Zeeland
Meer info over het boek

vrijdag 16 november 2012

Elektriciteit aan boord

LED-spotjes ipv halogeen
Miserabel, echt miserabel.
De elektrische bedrading op de Second was niet echt top te noemen.
Wat ik inschatte als een klein klusje draaide uit op uren werk.
Allereerst nam ik de koppeling tussen de batterij en het bedieningspaneel onder handen.
De vorige eigenaar had de kabels gewoon dubbel aangelegd en zich geen bal aangetrokken van kleurcodes. Zo werd bruin plots blauw en liep er nog een witte draad parallel... elke normale elektrieker zou er haast van gaan lopen.

Nu is alles een pak beter en properder, en werd er een stabilisator geplaatst  op aanraden van Ledsky.
De LED-spots van Ledsky geven lekker veel licht. Helaas had ik te weinig tijd om ook de ledstrips te plaatsen, dat wordt iets voor volgende keer.
De nieuwe verklikker voor de batterij werd ook geplaatst. Helaas sprong er verf van de wand bij het boren zodat de wand wel wat bijgewerkt moet worden.

Om de komende vriesdagen wat voor te zijn had ik gelijk alle afsluiters geïsoleerd en er extra doeken rond gedraaid... nu is de Second vast wel winterklaar.


In elk geval: nog kluswerk genoeg de komende weken!

Afsluiters geïsoleerd

Het batterijvak past perfect!

De elektriciteit ligt al wat beter.
Vraag me dus niet hoe het daarvoor was  ;-) :D

Stabilisator voor de LED-verlichting toegevoegd

De 'batterijmonitor'...


Raamluik voorzien van een extra dichtingsrubber.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dank voor je reactie op 'myfriendship22'!