Ik zeil in Zeeland

Ik zeil in Zeeland
Meer info over het boek

zondag 4 november 2012

Huiddoorvoeren... daar heb ik de buik vol van

Huiddoorvoeren hebben voor mij maar één effect: slechte nachtrust.

Als er ook maar iets mee mis gaat, loopt de boot vol en kan ik hem van de bodem laten tillen. Daar kan ik alleen maar wakker van liggen.
Ik heb dan ook besloten dat ik volgende winter (voor deze winter ben ik te laat) alle huiddoorvoeren dicht ga maken.

Een pomptoilet zoals ik aan boord heb is niet meer toegelaten sinds 2009 en mag daardoor eigenlijk ook niet meer gebruikt worden. Ze kan dus best vervangen worden door een porta-potti.
Dat zijn al meteen twee huiddoorvoeren minder.

De twee kuipafvoeren kunnen volgens mij ook via de spiegel weg, en zelfs boven de waterspiegel.
Hiervoor heb ik al een alternatief in gedachte:
Twee kuipafvoeren met een 90° bocht, en in de spiegel, net boven de waterlijn, twee kunststof/inox huiddoorvoeren.

Voor het keukenblok heb ik niet meteen een betere oplossing, maar als ik in de Selia zonder spoelbakje kon, kan ik het nu ook zonder.
Mijn volgende winterproject wordt dus een uitdagend epoxy-klusje.

Kuipafvoer met 90° bocht


Kunststof kuipafvoer via de spiegel

1 opmerking:

  1. Goedemiddag, van welk merk is de 90graden kuipafvoer van je blog op zondag 4 november 2012? Dank je, Jeroen

    BeantwoordenVerwijderen

Dank voor je reactie op 'myfriendship22'!