Ik zeil in Zeeland

Ik zeil in Zeeland
Meer info over het boek

zondag 11 november 2012

Epoxy... mn favoriet ;-)

Yep, ze beloofden 12°C en ik wou daar van profiteren om alle rotte stukken te vervangen en te behandelen met epoxy.

De afvoeren hebben NIET gelekt!
Ik arriveerde aan de boot rond 9u. met een bang hartje stapte ik aan boord en opende het luik.
"Zouden de afvoeren gelekt hebben? Ga ik water tegen komen?"
En... nee hoor: KURKDROOG!  Hehe, een pak van mijn hart!
De laatste tijd ben ik toch zo gauw bang van vanalles en nog wat als het over deze boot gaat...

Gezien de afvoeren niet lekten, kon ik meteen aan de slag om de reeds voorgezaagde stukken multiplex te passen en bij te werken.
Om de epoxy wat voor te verwarmen wou ik mijn nagelnieuw elektrisch vuurtje gebruiken maar helaas: de stroompaal, die werkt met muntjes, aanvaarde geen 50 cent. Chuck... dat wordt werken in de kou, en zonder licht.

Na al dat zaagwerk kon ik aan de slag met de epoxy. Ik gebruik Larit van Gazechim composites.
Voor het verlijmen maak ik hem wat dikker met Nevitix poeder.

Het ging redelijk goed maar zo zonder verlichting is het lastig om er zeker van te zijn dat er geen luchtbellen onder de glasmat gevangen zitten.

Zodra de hele constructie klaar was, verlijmde ik nog twee stukjes multiplex die als steun zullen dien voor de batterijbak.

Schotje tegen het lekwater, en een batterijvak
Voila: klaar!
Al moet ik wel toegeven dat, toen ik thuis de foto's zag, ik het niet echt mooi klaargespeeld heb: er zijn luchtbellen... maar ja: in het donker werken is niet echt aan te raden :D

Gelukkig komt er nog een tweede ronde: het netjes opvoegen en glad schuren.



Nieuw schot van 10cm hoogte dat het lekwater tegen houdt

Dju... toch nog luchtbellen

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dank voor je reactie op 'myfriendship22'!