Ik zeil in Zeeland

Ik zeil in Zeeland
Meer info over het boek

zondag 15 februari 2015

Bakdeksels versterken

Al vanaf de eerste dag dat ik met mijn FS22 zeilde vond ik de bakdeksels in de kuip te zwak. Als je er op ging staan zakten ze echt teveel door.

Nu de kluslijst over het algemeen veel korter wordt, vond ik eindelijk de tijd hier eens iets aan te doen.
Gelukkig werkten de weergoden vandaag lustig mee.

Eerst reed ik naar de haven met al mijn nieuwe kussens, om die al aan boord te leggen. Op die manier kwam er toch een beetje plaats vrij in de garage (al staat er nu een rubberboot in de weg :D).
De bakdeksels kon ik redelijk gemakkelijk demonteren.

Eens thuis haalde ik de gebarsten gelcoat aan de binnenzijde van de deksels weg en schraapte daarna met een beitel de rommel weg tot op de blote polyester.
Uit een restje bankirai zaagde ik dan vier redelijk stevige latten.
Deze latten kon ik verlijmen met verdikte epoxy, en meteen ook coaten met een laagje gewone epoxy.
Epoxy, het blijft mijn favoriete product (samen met TEC7 :D  )

Dit zaakje staat nu te drogen. Volgend weekend kan ik de deksels herplaatsen en kan dit werkje van mijn to-do lijstje :P





Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dank voor je reactie op 'myfriendship22'!