Ik zeil in Zeeland

Ik zeil in Zeeland
Meer info over het boek

woensdag 18 februari 2015

De rubber bijboot werd geleverd :)



Slechts een weekje na bestelling werd mn bijbootje geleverd.
Vorig weekend heb ik hem uitgepakt, geinspecteerd en opgeblazen.
In slechts 6 minuten was hij helemaal opgepompt.

Een naam hebben we ook gevonden: het wordt 'Flubber'.

Het bootje is prima van grootte, alles wat er bij hoort is er bij, al mis ik een handige draagtas voor de verschillende onderdeeltjes.
Een ander vervelend punt is dat de aansluiting voor de luchtpomp op de luchtkamers perfect werkt, maar niet past op deze van de bodem, die is van een simpeler type en lastig af te laten... (type zoals bij een strandbal of zo).

Je mag deze Cheyenne V 300 max. tot 1,15bar oppompen. Gelukkig leveren ze een drukmetertje mee.
Leuk detail was ook het loosgaatje in de spiegel: dat kan je makkelijk open en toe doen.

Er wordt een grote draagtas bij geleverd, maar die is niet echt super van kwaliteit.
Denk nu ook niet dat je de boot, nadat je hem afgelaten hebt, makkelijk weer in die draagtas krijgt.
Ik had de boot zelfs vacuum gezogen met de meegeleverde handpomp, maar het was toch echt wel passemaatje...

Ik kreeg in elk geval al de raad om na te denken hoe ik dit gegeerde pikgoed veilig kan vastmaken met een slot!

Al bij al ben ik best tevreden, al vraag ik me nu al af hoe ik in godsnaam solo in een haven zal kunnen afmeren met 'Flubber' op sleeptouw :P

Aansluiting voor de luchtpomp is perfect.

Het 'teutje' voor de bodem is een ander type en lastig
om helemaal af te laten.

Handig loosgat in de spiegel (hier open)

Loosgat in de spiegel makkelijk af te sluiten

Opblaasbaar zitbankje

Handige lichtgewicht roeidollen


Roeispanen kunnen makkelijk langszijn opgeborgen worden
(ook pikgoed?)

Ik heb er toch een iets steviger sleeptouw
aangehangen. Nu nog voorzien van een schokdemper.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dank voor je reactie op 'myfriendship22'!