Ik zeil in Zeeland

Ik zeil in Zeeland
Meer info over het boek

zondag 17 maart 2013

De stuurautomaat: aflevering 386 :D

Mn vriendin zei gisteren: "Naar mij moet je niet zien zenne!", en dat heb ik dan ook gedaan: nog een dagje klussen.

Eigenlijk was het idee om de wantspanner spoedig te herstellen, want die was verbogen, en daar hou ik niet van.
Toen ik gisteren de gebogen spanner beter bekeek zag ik een scheurtje tussen de schroefdraad. Meteen te vervangen dus, en omdat Visser Watersport vanmorgen open was, heb ik daad bij het woord gevoegd.

de kromme spanner
Enkel voor die spanner vlotjes meer dan 120km rijden vind ik idioot, dus ging ook de intussen aangepaste steun voor de stuurautomaat mee. Na veel geklungel (ik had een paar handen tekort) is die gemonteerd geraakt. Eindelijk! Dat ding is zoveel keren mee terug naar huis gegaan voor aanpassingen, dat ik er 'de krulletjespis' van kreeg :D
Nu hangt ie op zijn plek.
Helaas gaat die stuurautomaat nog steeds niet werken, want blijkbaar is de schakelaar op het bedieningspaneel, die ik voor deze stuurautomaat reserveerde, defect... zucht.


De nieuwe spanner (een vrij dure...)

De grootzeilval als 'backup'

De steun voor de stuurautomaat 'in actie'



De steun dichtgeklapt


De strijklijn voor de fok
via een 'omwegje'

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dank voor je reactie op 'myfriendship22'!