Ik zeil in Zeeland

Ik zeil in Zeeland
Meer info over het boek

woensdag 20 maart 2013

Bovenwaterschip laten 'wrappen' of lakken?

Witte gelcoat?
De Selia destijds stond netjes in de lak, die blonk prima.
De Second heeft nog zijn originele gelcoat, maar wit is niet meer zo wit, en hij zou best eens een 'Dixan'-kuur krijgen :D

Op Boat Belgium had ik me laten informeren of het zelf lakken, en het laten lakken, van het bovenwaterschip.
In beide gevallen moet de boot binnen gestald worden en daardoor lopen de kosten flink op!

In de Varen van enkele weken geleden stond een artikel over het 'wrappen' van je boot: een prima alternatief! Prijzen stonden er niet bij, enkel een mail-adres van een fabrikant die de kleeffolie produceert.

Via een heel wat omzwervingen op internet kwam ik terecht bij een reclamebureau in Bergen-Op-Zoom, of beter gezegd: zijn contacteerden mij.
Na een aangenaam telefoongesprek gaf de man me een indicatieve prijs. "Als de ramingsprijs binnen je budget ligt, zullen we een keer afspreken voor het meten van je boot, en krijg je een correcte prijs.".
Dat lijkt me meer dan fair! Bovendien viel zijn ramingsprijs best wel mee, in elk geval een stuk goedkoper dan laten lakken! Ze wrappen hem in één dag tijd, en gegarandeerd egaal van kleur.
Ik vraag me bovendien af of zo'n folie damp- en waterdicht is, want dan is meteen ook het bovenwaterschip goed beschermd.
Als de boot komende winter weer de kant op gaat, contacteer ik hem zeker weer voor verdere afspraken:



Wordt vervolgd!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dank voor je reactie op 'myfriendship22'!