Ik zeil in Zeeland

Ik zeil in Zeeland
Meer info over het boek

dinsdag 12 maart 2013

Iets te optimistisch

Tja, iedereen zou wat optimistischer moeten zijn, dan is de crisis gelijk een deeltje opgelost, maar TE optimistisch is dan ook weer niet goed.

En TE optimistisch was ik een dikke week geleden: ik had de boot al ingeladen met de nodige zeilen en dergelijke, en ik had het dekzeil verwijderd.
Bovendien had ik de darmpjes tegen het bevriezen weggenomen uit de kuipafvoeren.
Die darmpjes zouden er voor zorgen dat de slangen van de afvoer niet kunnen kapot vriezen, aldus een topic op www.zeilersforum.nl.

de boot had de lange winterprik prima doorstaan en ik had al helemaal geen tweede winterprik verwacht, dus die slangetjes konden er wel uit...  Nu gaan we straks met zekerheid weten of die slangetjes  echt wel nodig zijn, of niet want ze verwachten vannacht MIN 8°C. Mijn goede nachtrust moet er aan geloven...

Gelukkig is het straks alsnog mooi zeilweer, want vroeg of laat gaan we toch de perfecte zeildag van 2013 krijgen, niet?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dank voor je reactie op 'myfriendship22'!