Ik zeil in Zeeland

Ik zeil in Zeeland
Meer info over het boek

donderdag 30 augustus 2012

Vloertjes vervangen

Als je eens goed naar een boot kijkt en alle 'puzzelstukjes' samen legt, ontdek je soms wat er vroeger gebeurd moet zijn.
Bij de Second moet ooit het voorste luik aardig gelekt hebben.
Waarom ik dat denk?  Wel, het middenste vloerdeel van het bed vooraan is een nagelnieuwe plank, ongeschilderd zelfs, dus zeer recent. Het vloerdeel dat in de punt past is behoorlijk 'rot' en moet ik nog vervangen, en het vloerdeeltje dat vlak voor de 'deur' ligt is ook redelijk rot, en dan vooral aan de voorste zijde (= de zijde die grenst aan het nieuwe vloerdeel).
Wellicht heeft dus lange tijd het luik vooraan gelekt en was het middenste vloerdeel rijp voor het stort.

een spleet aan de zijkant van het luik
Ik heb dan ook eens goed gekeken naar het luikje en inderdaad: aan één zijde sluit het niet af...
hmmm, het was dus niet overbodig dat ik op voorhand al een afdekzeiltje gemaakt had voor dit luik.
Nu was dit euvel vrij snel verholpen: ik had nog wat rubberstrip liggen en die heb ik voorlopig over de kader van het luik gekleefd. Later vervang ik de rubber zelf wel eens. En wat natuurlijk ook hielp: het boutje van de hendels aandraaien natuurlijk! Nu sluit het luik alweer veel beter  ;-)

Nieuw vloerdeeltje voor het voorste bed

De watertank onder het bed. Links ziet u een stuk van het nagelnieuwe vloerdeel


Het 'rotte' vloerdeeltje

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dank voor je reactie op 'myfriendship22'!