Ik zeil in Zeeland

Ik zeil in Zeeland
Meer info over het boek

zondag 26 augustus 2012

Nieuwe boot, nieuwe zorgen

Zo gaat dat, als je een nieuwe boot koopt: je neemt de zorgen van een ander over (als die verkoper tenminste wist wat er zoal mis is).
Ik ben daarenboven zo'n beetje een perfectionist, en dat maakt het nog lastiger.
Vandaag was ik weeral gaan klussen aan de 'Second'.
Zelf kan ik niet verdragen als er nog maar iets mis is met de boot, dus de eerste zeildagen zullen eerder klusdagen zijn.

Wat er zoal te doen is en ik vandaag niet helemaal rond gekregen heb:


  • blokken aan de mastvoet vervangen, die zijn tot op de draad versleten
  • touw van de zeilhoes vervangen
  • landvasten zijn versleten, toch minstens twee vervangen
  • luik vooraan sluit slecht af
  • vloertjes bed vooraan zijn echt wel aan vervanging toe
  • ergste van al, en wat me zeker geld gaat kosten: de afsluiters van de kuip kunnen niet meer toe
  • ganse elektriciteit nazien: blauw en rood zijn dor elkaar gemixed, en bovendien is de draadsectie veeeeellll te dun om 12V zonder stroomverlies te verdelen
  • ramen lekken!  Dus zeker ook de 'garage' voor het schuifluik, en de handgrepen.
  • bakken achteraan moeten op slot kunnen
  • Batterijlader ligt los onder de kuip, die moet vast gezet worden op een makkelijk bereikbare plaats
  • voedingskabel 230V in de ankerbak is een losse draad, dien overigens veel te dun is: moet aangepast worden
  • watertank geeft een vieze smaak af: moet gereinigd en gedesinfecteerd worden. de vulslang is zo vies als iets: die is te vervangen
  • het houtwerk werd netjes wit geschilderd, maar verbergt mogelijk lekken: die lekken moet ik allemaal kunnen opsporen
  • antislip aan dek is versleten: er moet nieuwe antislip op.
  • gasdarm is vervallen, te vervangen.


Er zal nog wel één en ander opduiken... maar voor de rest ben ik best wel tevreden met mn nieuwe aankoop, en hoop op nog een paar mooie zeildagen dit jaar!

afsluiters van de kuip kunnen niet meer toe!

blokken voor de vallen zijn rot versleten

De ramen lekken! Of de lek komt van hogerop...

Afsluiters van het toilet doen het nog

De watertank geeft een vieze smaak af

Producten om de watertank te behandelen

Nieuwe blokken aan de mastvoet, alleen moet de koppeling beter

Fender aan de steiger om de neus te beschermen

Zeilhoes van nieuw touw voorzien

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dank voor je reactie op 'myfriendship22'!