Ik zeil in Zeeland

Ik zeil in Zeeland
Meer info over het boek

zondag 9 februari 2014

Belgian Boat Show 2014


Vandaag stond de Belgian Boat show op het programma.
Dit jaar had ik een heus lijstje opgesteld van standen die ik wou bezoeken.
Zo ging ik o.a. 'op jacht' naar info over de Staande Mast route. Bij het VVW was er iemand die me daar meer over kon vertellen.
De stand van MAREC was helaas onbemand, want daar wou ik even kennis maken met Eric, waarmee ik sedert een poosje 'digitaal' in contact ben via FB.
De stand ernaast, Sailability, stond ook op mijn lijstje. Ik loop immers al een poosje met het idee om ook eens aan gehandicapte mensen de kans te bieden een dagje te zeilen. Ik heb me daar opgegeven met de bedoeling een dag of twee in 2014 een gehandicapte of twee mee te nemen. Deze organisatie was maar wat blij dat ik me aanbood, en ik doe daarmee meteen een goede daad, leuk toch?

Bij Altaïr wou ik Stefaan nog eens ontmoeten voor een babbel maar helaas, hij was er vandaag niet.

Bij Moverbo kon ik terecht voor informatie over namaak teak. TekDek noemt het product en zij verdelen dat. Ook Yacht Care heeft kunststof teak in huis: Permateek.
Zeer interessant product alvast als oplossing voor mijn kuipbanken. Voor ongeveer 300 euro zou ik bij Moverbo gesteld zijn, en pakweg 505 euro bij Yacht Care. In elk geval staat deze (dure) klus op mijn lijstje.

Bert Bossyns was er helaas niet, dus daar kon ik ook niet 'blijven plakken' voor een babbeltje.

Mijn droomschip lag er ook: de Saffier 8m, prachtboot! Als ik ooit het geld heb, is dat de boot die ik zou kopen.






Wat verderop lag een merk dat ik niet ken: Viko. Zeer betaalbare jachtjes met ophaalbare kiel. Op de 23-voeter ben ik even aan boord geweest, en ik moet zeggen dat ik die boot ook wel zie zitten. Met een prijs van ongeveer 16.000 euro lijkt me die nog wel betaalbaar, en mijn VISA-kaart is het daar ook mee eens :P.

Onderweg gelijk nog wat touw gekocht bij Optiteam, en een reinigingsmiddel voor mos bij een andere stand.

Bij boekhandel Observator zocht ik naar een boek over het IJsselmeer, en het boek 'Bijbel voor bootreparatie'. Beide zeer interessant, en beschikbaar, maar 70 euro voor beide boeken was me net iets teveel.

Al bij al een redelijk vruchtbaar beursbezoek dit jaar.
Enig minpuntje: het eten en drinken is schandalig duur...


VIKO 23, een leuke boot!

Sanitaire ruimte in de Viko23

De 'hondekooi' in de Viko23


TekDek, te koop bij Moverbo


1 opmerking:

  1. Grappig: wij zijn vandaag op BOOT Holland geweest en ook bij de Sailability stand...

    BeantwoordenVerwijderen

Dank voor je reactie op 'myfriendship22'!