Ik zeil in Zeeland

Ik zeil in Zeeland
Meer info over het boek

dinsdag 5 februari 2013

Een trailerprobleem


Ooit had ik een trailer gekocht voor mijn Flying Junior.
Dankzij die trailer stond de boot in de winter in onze garage, of op de oprit.

Intussen is die boot al een poos verkocht en via omwegen ingeruild voor de 'Second'.
Omdat de kosten voor winterberging op de wal redelijk prijzig zijn, loop ik met het idee rond om uit te kijken naar een trailer waarmee ik deze 1350kg zware boot via een botenhelling uit het water kan halen, en naar huis brengen.
In het voorjaar rij ik hem dan terug naar de haven om hem via dezelfde helling weer te water te laten.
Gedurende de periode tussen eind oktober en begin maart staat hij dan op mijn oprit zodat ik er beter aan kan werken. Scheelt zowiezo de kosten op de wal, en bovendien de talrijke verplaatsingen naar de haven.

Enige grote probleem is, naast de mogelijk hoge prijs voor een nieuwe trailer, de plaats waar ik de trailer in de zomer veilig kan stallen...

Wie heeft er een geschikte trailer die ik kan huren/lenen of heeft er een geschikte tweedehands trailer te koop?


4 opmerkingen:

  1. In Engeland rijden ze met vloed de trailer het water in varen ze de boot boven de trailer houden hem op zijn plaats en wachten dan tot het water gaat zakken en rijden dan boot en trailer weer het water uit. Wel een pittige trekauto vereist.
    Dat kan hier ook. Rij maar eens naar het haventje van St.Philipsland aan de Krabbekreek. Dat scheelt alvast kraankosten ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi,

    Ik kreeg net een vraag via Marktplaats van iemand uit Friesland die op zoek is naar een trailerhelling met betaalbare parkeer gelegenheid voor auto en trailer hier in Zeeland maar wil liever een zoet dan zout water helling. Nou weet ik heel veel zout water trailer hellingen hier te vinden maar geen zoete. Omdat u op zoet water ligt mijn vraag of u een goede betaalbare trailer helling weet voor een 6 meter hefkiel kajuitjacht.

    Alvast bedankt !
    Hurley SII

    BeantwoordenVerwijderen
  3. In jachthaven Schapenput, in De Heen, hebben ze een botenhelling, en een parking.
    De helling kost 10 euro per keer. Prima helling, lekker breed, en de parking is er vlak naast. Ik heb dus wel een helling, maar geen trailer... ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ok hartelijk bedankt !
    Ik zal ze het zo even mailen.

    Ja trailers zijn niet goedkoop.
    En ik weet niet hoe dat in Belgie zit maar hier
    heb je boven een bepaald gewicht er ook nog eens
    een appart kenteken enz enz voor nodig.
    Ka$$a ...

    Succes !

    BeantwoordenVerwijderen

Dank voor je reactie op 'myfriendship22'!