Ik zeil in Zeeland

Ik zeil in Zeeland
Meer info over het boek

zondag 2 september 2012

Project 'Oranje' mislukt....

Ik vreesde er gisteren al voor, en vandaag werd het werkelijkheid: het oranje is (voorlopig) mislukt.
De tweede laag dekt niet goed, en bij het verwijderen van de afplaktape maakte ik er een echt boeltje van. Bovendien heeft er een stootwil flink vegen in gemaakt... dit moet verder bekeken worden.

De tweede laag antislip ging voortreffelijk, en ook de andere, kleinere, klusjes gingen voor de wind:
  • handgrepen opnieuw afkitten
  • motorhoes plaatsen
  • garage van het schuifluik afkitten
  • blokken aan de mastvoert afwerken (betere sluitingen)
  • kleine gaatjes in de gelcoat opvoegen (De Friendship heeft een erbarmelijke gelcoat: overal vind ik kleine gaatjes!)
  • batterijlader ophangen

Al bij al een zeer vruchtbare klusdag, hopelijk kan ik er volgend weekend eens een solo-tochtje mee maken, het kan het laatste weekend van het seizoen zijn.

Wat zeker nog moet gebeuren, voor we echt de winter in gaan, is het vervangen van de twee afsluiters op de kuip-afvoeren: eentje is werkelijk defect (hendel afgebroken) en de andere staat wel open, maar iets blokkeert hem: ik kan hem niet afsluiten en erger nog: er blijft water in de darm staan. Dit is een ticketje vorstschade!

De Friendship heeft overal kleine gaatjes in de gelcoat!

Kleine gaatjes in de gelcoat, ook in de romp zelf!

Project 'oranje' is mislukt...


De handgrepen gedemonteerd.

Allegaatjes opnieuw afkitten met TEC7

De batterijlader ophangen: beter dan los tussen de afsluiters!

De toevoerdarm van de watertank zint me niet...

Blokken aan de mastvoet vervangen

Hoes voor de buitenboordmotor

De stootwil heeft de oranje band beschadigd...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dank voor je reactie op 'myfriendship22'!