Ik zeil in Zeeland

Ik zeil in Zeeland
Meer info over het boek

zondag 27 april 2014

Weinig wind? No problemo!

Weinig wind zondag? Bwa, dan kies je toch gewoon de juiste zeilenset?

En zo werd het ook vandaag: een dagje zeilen wisselen :P
Genua werd halfwinder, werd dan weer genua... grootzeil neer want genua valt voortdurend in, halfwinder er op, grootzeil weer op... het was alvast een actief zeiltochtje bij wind tussen 4 a 9 knopen.

In elk geval is de Sail Ya nu prima getrimd, hij loopt netjes!

Pas bij terugkomst aan het oude sluisje baalde ik wel even op die colonne vrachtschepen. Oversteken op zeil was echt onmogelijk. Bij het sluisje zelf kreeg ik rood en een paar tegenliggers. Na enkele minuten werd het dubbel groen: ik tuf door, en vlak voor mn neus wordt hetweer rood. Volle kracht achteruit, weer naar de stalen wachtsteiger. Daar had ik makkelijk 10 minuten om de boot al helemaal op te ruimen. Pas daarna werd het groen en kon ik door naar mn haven.

Mijn 'mr. Gibbs'
Alvast een geslaagde relaxte zeildag dankzij mr. Gibbs :D










Koffie bij de hand :P

Ik ben best tevreden met mn Sail Ya!

De halfwinder: wat klein, maar zeilt prima

Wat is Rijkswaterstaat van plan met de
Galatheese haven?

De solo-vlag...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dank voor je reactie op 'myfriendship22'!