Ik zeil in Zeeland

Ik zeil in Zeeland
Meer info over het boek

maandag 21 april 2014

Plannen komen niet altijd uit

Zaterdagavond nog reed ik naar de boot. Mn nieuwe kennis, Robby, was daar al bezig aan zijn mast.
Eens aangekomen hielp Robby me met het neerhalen van de mast zodat we het toplicht konden nakijken, de windex juist zetten, en de terminal van de voorstag inspecteren. Het LED-lampje was wel degelijk defect. Vervelend... om niet zonder toplicht te zitten draaide ik er het originele gloeilampje in.

De volgende dag, zondag, stond er vet wat wind. Dat wordt een dag zo der zeilen. Ik leerde meer naar mn gevoel luisteren en dat zei :"niet uitvaren."
Terecht bleek later want de wind nam toe tot wel 30 knopen. Dat had echt niet gegaan met mn zere rug.
Uiteindelijk waren we de hele dag bezig met het rechrop krijgen van de mast op Robby's Leisure 17.
Tussendoor fikste ik nog wat klusjes op mijn boot, o.a. de achterstag en de bekabeling voor de stuurautomaat.

Maandag kon er dan eindelijk gezeild worden.
Met het nieuwe grootzeil, en het leren gebruiken van de achterstag zeilt de FS22 een oak mineer loefgierig!
De wind bleef toenemen, onweerdreiging nam toe en de vermoeidheid bleef toenemen. Uiteindelijk besloot ik vroegtijdig binnen te varen en naar huis te keren.

2 opmerkingen:

  1. Heb je je verstaging al met je nieuwe apparaatje gespannen?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja hoor, maar ik haal lang geen 15%. Mijn topwant heeft nu 7%, mijn onderwant zo'n 2%, en dat blijkt ruim voldoende ;-)
    Het apparaatje is in elk geval erg handig!

    BeantwoordenVerwijderen

Dank voor je reactie op 'myfriendship22'!