Ik zeil in Zeeland

Ik zeil in Zeeland
Meer info over het boek

zondag 5 januari 2014

in één laag dekkend... LOL!

Vandaag weer maar eens naar de boot gereden.
Wel vervelend als je een hobby hebt waarvoor je eerst haast een uur met de auto moet rijden :D

micro-gaatjes in de gelcoat
Ik had vorig seizoen met enige haast verschillende 'micro'-gaatjes in de gelcoat afgedicht met epoxy.
De vorige eigenaar zei me, toen ik hem kocht, dat de gelcoat nog in goede staat was, maar hij heeft dan vast niet echt goed naar die gelcoat gekeken...
Nu was die herstelling gebeurd terwijl de boot te water lag, en het mooi glad maken was bijgevolg niet echt een optie.

Nu hij op de kant ligt, gaat dat uiteraard veel gemakkelijker.


onvoldoende geplamuurd
Alle plekjes zijn geslist met een nr.400, en omdat er her en der alsnog wat bijgewerkt moest worden moest ik het polijsten met een pasta uitstellen.
Ik wou dat polijsten met een vod doen, maar misschien zijn er betere methodes?





Nadien wou ik het deksel boven de nieuwe porta potti monteren. Maar helaas: de lak die ik bij een doe-het-zelver kocht, zou in één laag dekken... mooi niet dus.
Omdat is soms nogal perfectionistische trekjes heb, wil ik die ruimte perfect wit hebben, en moest er dus eerst een tweede laag wit aangebracht worden.


Veel vroeger dan verwacht reed ik dan maar naar huis.

Deze knik keurt de verzekering
zeker af!
Intussen heb ik bij mijn zeilmaker ook de achterstag en het topwant besteld. Na nazicht bij hen bleken ook die staalkabels versleten. Eentje vertoonde zelfs een gebrek waarover de verzekering zou vallen: Vervangen dus!
Nu blijft eigenlijk enkel de voorstag over die nog in goede staat is...
Goedkoop is zo'n vervanging niet. Voor het onderwant, topwant en achterstag samen zal ik iets meer dan 330 euro kwijt zijn.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dank voor je reactie op 'myfriendship22'!