Ik zeil in Zeeland

Ik zeil in Zeeland
Meer info over het boek

woensdag 1 januari 2014

Nieuwjaarsdag... klusdag :D

Ik geef het toe: voor mij is nieuwjaar tegenwoordig gewoon een vrije dag.
Zelfs mijn vriendin dacht er zo over en gaf 's morgens al aan dat ik gerust naar de boot kon rijden als ik dat wou. Ze weet heus wel dat ik ze graag zie maar onderweg naar de boot heb ik dat via een verzoeknummertje bij JOE.FM nog eens in de verf(lees: muziek) gezet.

Aangekomen bij de boot, begon ik meteen aan mijn lijstje, kwestie om niet al te lang weg te blijven.

'Duck tape' zou voor extra bescherming
moeten zorgen
Eerste stap was het extra beschermen van de voedingsdraad voor het toplicht. Die loopt door de buis van de maststeun heen en kan daar makkelijk beschadigd geraken.

Daarna heb ik het stopcontactje voor dit toplicht nagemeten, en alles was dik in orde.

Een bout om het draaien
van de maststeun te voorkomen
Om er voor te zorgen dat de buis van de maststeun niet meer zo gemakkelijk heen en weer kan draaien, heb ik in het vrijgekomen gaatje, waar vroeger de draad voor het stoomlicht liep, een bout gedraaid.
De bout is nog wat te lang, maar die kan ik later gemakkelijk inkorten.

Deze porta potti Qube 335
past perfect
Als laatste klusje: de porta potti 'passen' en daarna de ruimte waar deze staat opschuren en mooi wit schilderen.

Zodra alles klaar was meteen naar huis want mn vriendin zit vast op me te wachten ;-)





Een inspectieluikje in het vloertje van de stuurboord bak.

De ruimte van de porta potti is werkelijk smerig...

Netjes afgekit en mooi wit geschilderd.
Nu nog de kabel van de transducer verleggen...


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dank voor je reactie op 'myfriendship22'!