Ik zeil in Zeeland

Ik zeil in Zeeland
Meer info over het boek

zondag 12 januari 2014

Nieuwe ogen voor een dekzeiltje

Het allereerste dat ik voor mijn pas gekochte FS22 maakte, was een dekzeiltje voor het luik in de voorplecht. De verkoper mailde me de afmetingen van dat luikje door, en zo kon ik het al maken en meenemen toen we de boot gingen halen in Haarlem.
Bedoeling van dat zeiltje was vooral om het licht tegen te houden zodat mijn dochter aangenaam kon slapen in de punt.
Later bleek dat zeiltje ook bijzonder nuttig tegen het insijpelen van regenwater, want dat luikje was geenszins waterdicht...


Na een dik jaar zijn de ogen in dat zeiltje kompleet opgeroest. Oogjes die je koopt bij de doe-het-zelver deugen helemaal niet voor onze toepassingen blijkbaar.
Die oogjes moesten er dus dringend uit want ze laten roestplekken achter om mijn dek, en vroeg of laat zal ik me er nog eens aan kwetsen ook.

Bij Compass24 zag ik een prima vervanging voor deze oogjes! Het zeil zeildoekhaakjes die je klemt over het zeiltje. Geen gaatjes meer, geen geprul met oogjes en een hamer, en bovendien simpel te recupereren!





Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dank voor je reactie op 'myfriendship22'!