Ik zeil in Zeeland

Ik zeil in Zeeland
Meer info over het boek

zaterdag 19 oktober 2013

Sail-Ya op het droge

Ik hield me aan de planning: in de winter van 2013 gaat Sail-Ya de kant op.
Sommigen uit mn haven wilden het uit mn hoofd praten, maar ik besloot om me aan mijn eigen planning te houden. Ik had de Sail-Ya, die toen nog Friendin noemde, nooit echt nagekeken bij aankoop, en ik wil nu dus heel goed het onderwaterschip nakijken.

Alles verliep prima. De mast strijken met de zelfgemaakte sprenkel ging erg vlot, en al zeker dankzij de zeer bereidwillige hulp van een collega op mn werk, en zijn vriendin.
Nogmaals een welgemeende dank, Vincent en Nele!



De boot werd zonder problemen uit het water gehaald, en netjes op de bok gezet.
Ook het weer zat mee, met een keurig zonnetje, een paar wolkjes en een aardige temperatuur van 18°C kon ik vlotjes alles klaar maken voor de winter.
Afsluiters allemaal half toe, dekzeil er netjes over, mast mooi opgebonden,... alles ging als vanzelf.



Toch werd mijn kluslijst weer wat langer:

  • toplicht werd door de vorige eigenaar verkeerd gemonteerd, en zo te zien is het 'glas' gebarsten en zit er troep in
  • de vorige eigenaar zei dat hij de kiel helemaal opnieuw gekit heeft. Nou: de kit komt vanzelf los, die moet dus opnieuw gedaan worden
  • mijn keukenblokje stond weer onder water door de overvloedige regen. Die lek is dus nog steeds niet gevonden...
  • het roerblad moest weer mee naar huis. Tijdens het afspuiten sprongen er stukjes epoxy los, waar ik eigenlijk voor vreesde. Dat moet dus correct over gedaan worden.


Laat de winter maar komen, mijn gereedschapskoffer en kluslijst is er klaar voor :D

mast neer met de hulp van Vincent en Nele

Schipper van dienst: Vincent


Netjes op de bok

Groen vooraan, rood achteraan... klopt niet echt

Kit van de vorige eigenaar lost reeds

Deze kit is niet meer te betrouwen

Het zelfgemaakte dekzeil doet weer dienst



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dank voor je reactie op 'myfriendship22'!