Ik zeil in Zeeland

Ik zeil in Zeeland
Meer info over het boek

maandag 7 oktober 2013

Rustig zeilweekendje

Een 'weekendje zeilen' is eigenlijk een beetje fout uitgedrukt: het werd een zondag en maandag.
Zondag ging er een nederlandse kennis mee. Ik had hem al veel eerder een zeildag beloofd, maar uiteindelijk hebben we op de valreep dan toch een datum kunnen prikken.
Het werd een zonovergoten zeildag waarbij de wind het helaas wat liet afweten. Erg vonden we dat niet.
De pas aangekochte tweedehandse genua kon gehesen worden en tijdens het dobberen was het volop bijpraten over van alles en nog wat.
Na het zeiltochtje (het werd een rondje 'eiland') konden we een eenvoudig avondmaal nuttigen in de kuip, en dat in oktober!

De nacht werd redelijk fris en vooral vochtig.
Zoals steeds was ik al op om 6u, maar dan is het nog stikdonker, dus uitvaren is geen optie.
Tijd dus om al eens één en ander naar de auto te brengen, want binnen twee weken gaat de Sail-Ya op de kant en het wordt dus stilaan tijd om de boot winterklaar te maken.
Om 9u trok ik er weer op uit, wellicht de laatste zeildag van het jaar.
Het werd opnieuw een rondje 'eiland', en dat bij een 4 knopen wind.
Heel relaxed zeilen was dat! Tijd genoeg om mijn tablet en navigatiesoftware te testen, en vooral te genieten!
Het hele jaar hadden we flinke wind, meestal tegen de 20 knopen aan, het is dus een uitzonderlijk rustige zeildag.

Tegen de middag keerde ik terug naar de haven om de laatste spullen uit de boot te halen.
En uiteraard moest ik weer eerst even een half uurtje wachten aan het voetgangersbrugje...

ochtendstond heeft goud in de mond

Tablet met navigatiesoftware

Op zee? Nee hoor: het Volkerak bij mist...

Erwtensoep

Al drie jaar lang is dit boeitje  aan het zinken, heel langzaam aan...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dank voor je reactie op 'myfriendship22'!