Ik zeil in Zeeland

Ik zeil in Zeeland
Meer info over het boek

dinsdag 21 mei 2013

Waar blijf je met je spulletjes in de kuip?


Het weer blijft ons parten spelen...
En omdat ik zo weinig zeiluren kan scoren, blijf ik maar klussen :D

Tijdens een ontmoeting met een andere solozeiler, van het solosailing-forum, babbelden we wat heen en weer en bespraken we verschillende probleempjes en oplossingen. Eentje daarvan was:
'Waar blijf je nu met je marifoon, gps en tas koffie in de kuip?'
Bas had daarvoor een bakje gemaakt dat aan het schot van zijn kajuitdeur hing. Leuk idee!

Ik liet het idee wat rijpen en kwam uiteindelijk, na wat tekenen en meten, tot een alternatief: een bakje dat tussen de twee kuipbanken hangt. Zo kan ik het vooraan in de kuip plaatsen, of halverwege, of zelfs achteraan.

De eerstvolgende zeiltocht werd het uitgetest.
Vooraan, aan de kajuitingang leek me de meest logische plek, maar algauw stootte er iemand tegen en ging de tas koffie om ;-).
Dan maar achteraan, onder de helmstok: veel veiliger!


Proefopstelling

Zo vooraan, aan de kajuitingang,
leek achteraf geen goed idee: bij de eerste stoot ging de koffietas om :D


1 opmerking:

Dank voor je reactie op 'myfriendship22'!