Ik zeil in Zeeland

Ik zeil in Zeeland
Meer info over het boek

zondag 26 mei 2013

Compass200 GPS trackfiles naar Google Earth?

Gisteren een leuke zeiltocht gemaakt, samen met een collega en zijn vriendin.
Het werd een aangename tocht, krek op een dag dat er eindelijk een beetje goed weer voorspeld werd, al was het nog steeds behoorlijk fris: hooguit 12°C.
De wind nam toe van 12 kt tot boven de 20kt wanneer we opnieuw onze haven binnen liepen.

Tijdens de tocht had ik mijn fonkelnieuwe GPS mee: een Compass200 GPS. Deze is eigenlijk een ICEGPS100.

Deze GPS genereert trackfiles in het Google Navigator tracks -formaat met extensie .trl
Je kan deze via het gratis, maar zeer uitgebreid, conversieprogramma GPSbabel omzetten naar GPX.
Dit is toch wat ICEGPS zelf beweert.

Alleen denk ik dat ik nog niet de juiste versie GPX gekozen heb uit de brede waaier van bestandstypes die GPSBabel aanbiedt.


Ik heb dit geprobeerd, maar mijn Google earth loopt er gewoonweg op vast... jammer.
De trackrecording op mijn GPS stond ingesteld op een punt per 5 seconden :D  Misschien wat teveel van het goede!
Deze heentrip telde al 4100 punten :D

Dat wordt nog even zoeken om het beste resultaat te bekomen!

Het resultaat

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dank voor je reactie op 'myfriendship22'!