Ik zeil in Zeeland

Ik zeil in Zeeland
Meer info over het boek

donderdag 25 april 2013

Nieuwe kleur voor de Sail-ya

Midden in de week een dagje vrij nemen om de boot te schilderen, dat moet kunnen.
Dinsdag-avond reed ik al naar de haven, net na de files.  's Avonds bij aankomst nog wat kleinigheden gedaan, waaronder de lek boven het keukenblok. Ik kan die lek helaas helemaal niet vinden, dus alle mogelijke gaatjes of barstjes zijn nu opgevuld.

Ik zag dat de led-strip aan stuurboord gelost was, de zelfdklevende strip van die leds was toch niet wat het moet zijn. Nu is die waterdichte strip ook vastgekleefd met TEC7, maar tijdens het kleven zag ik dat er 3 ledjes slecht branden... even de winkel contacteren.

De batterijmonitor hangt nu op de kring voor de 12V-stopcontacten zodat die niet continu brand.

's Morgens vroeg wou ik de afvoerdarm van het keukenblok vervangen door een nieuwe. De klus had ik duidelijk onderschat: de nieuwe darm was niet over de koperen bus aan de afsluiter te krijgen: zeep, warm maken,... niets hielp waardoor de oude er weer op moest. Komende winter, als de boot op de kant staat, wil ik alle darmen vervangen zien.

Maar de meest in het oog springende klus was het schilderwerk: het oranje overschilderen met donkerblauw.
Mn vriendin, die zo stilletjes aan interesse in de boot krijgt, vond dat oranje maar niets en adviseerde om hem weer in het donkerblauw te schilderen.
Met het vlot van de haven was dat een veel makkelijkere klus dan vorig jaar vanaf het gangboord.
Toch is het afplakken geen simpele taak: het vlot drijft steeds weg en je hebt dus één hand nodig om jezelf op de plaats te houden ;-)

Uiteindelijk is alles heel goed verlopen en lijkt het er op dat één laag reeds volstaat. De tweede laag zal voor komende winter zijn ;-)




1 opmerking:

  1. Hartelijk gefeliciteerd ! En een behouden vaart toegewenst.

    Bas.

    BeantwoordenVerwijderen

Dank voor je reactie op 'myfriendship22'!