Ik zeil in Zeeland

Ik zeil in Zeeland
Meer info over het boek

zondag 21 april 2013

Nieuwe naam, nieuwe start

Na nog geen half jaar veranderen we de naam van onze boot.
Mn vriendin was toch niet zo gelukkig met de naam 'Second' en ikzelf had nogal wat negatieve ervaringen aan die naam hangen: kapotte afsluiters, ligplaats-perikelen, en een hoop rottigheid.

Begin deze week zochten we naar een nieuwe naam. Ik had nog ideetjes van vroeger in mn hoofd en na wat kiezen en variaties proberen, kwamen we op de nieuwe naam: Sail-ya

De vorige boot noemde Selia, wat we best wel een leuke naam vonden (al betekent hij: blind...) en voor onze nieuwe aanwinst wilden we een gelijkaardige naam.

Ik mailde naar het BIPT om de naam voor mijn marifoonvergunning te wijzigen, en warempel: nog geen uurtje later kreeg ik al een mail terug dat alles geregeld was, gratis nog wel! Van een verrassing gesproken... Hopelijk is de Federale Overheid al even snel wat de immatriculatie betreft.

Deze nieuwe naam is meteen ook een nieuwe start. De boot heeft een flinke klus-periode achter de rug en de nieuwe naam heeft al meteen een paar positieve effecten rond zich: mn vriendin wil wel eens een weekendje weg met de boot, en mn stiefzoon wil er zelfs mee op vakantie!

Uiteraard hebben we opnieuw een doop-ceremonie gehouden in intieme kring. Bijgelovig als we zijn... Ik heb ooit de naam van een boot gewijzigd zonder doop-ceremonie, en die boot kende sedertdien niets dan problemen. Ik ben er zelfs een keertje mee in het ziekenhuis beland, in Spanje dan nog wel.  Vanaf dan hebben we er totaal geen probleem mee om bijgelovig te zijn :D

(klik voor vergroting)
Via internet had ik al een 'ritueel' gevonden om de oude naam te wissen en de nieuwe te dopen. Die ceremonie deden we uiteraard nog een keertje over.

Helaas kon mn dochter niet aanwezig zijn op de doop. Zij lag ziek thuis. Haar glas champagne heeft ze nog tegoed :D

De goden gunstig stemmen met voldoende champagne ;-)

Uiteraard kreeg Billy ook zijn deel :D

1 opmerking:

Dank voor je reactie op 'myfriendship22'!