Ik zeil in Zeeland

Ik zeil in Zeeland
Meer info over het boek

woensdag 31 oktober 2012

De 'officiële' zeilmaten voor een FS22

Dank u, De Vries Sails!



Dankzij De Vries Sails heb ik een correcte lijst gekregen van de zeilmaten zoals ze voorgeschreven werden voor een Friendship 22.
Zij waren vroeger de 'huisleverancier voor de Friendship-zeilen en dus de meest betrouwbare bron.

Ze gaven er wel een belangrijke nota bij, ik citeer:
"Bij de voorzeilen gaat het vrijwel altijd om zeilen die met leuvers aan de voorstag gevaren worden.
Vaak ook voorzien van een staaldraad in het voorlijk.
Zeilen die op rolsystemen gebruikt worden hebben vaak afwijkende maten.
De maatvoering van deze zeilen kan incidenteel afwijken.
Als deze maten door andere zeilmakers gebruikt worden dan is dit op eigen risico!!!!!!"

In elk geval wil ik deze gegevens (met toestemming van De Vries Sails uiteraard) met andere FS22-eigenaars delen.

Ik was eerst van zin om een werkfok te bestellen, maar sinds ik voorbije weekend een hoop 'rottigheid' ontdekt heb aan de schotten onder de kuip, laat ik de gekregen offertes even in de schuif liggen.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dank voor je reactie op 'myfriendship22'!