Ik zeil in Zeeland

Ik zeil in Zeeland
Meer info over het boek

dinsdag 28 juli 2015

Les geven in... solo zeilen?

Zou les geven in zeilen iets voor mij zijn?
Ik zag een vacature passeren voor een lesgever praktijk motorboot.

https://www.vaarschool.be/vacature-lesgevers-praktijk-mv

Die vacature is nu niet meteen iets voor mij, maar het deed me wel even mijmeren.
In een ver verleden, of beter: in mijn onbezonnen jaren :P, gaf ik privé zeilles.
Echt veel cursussen had ik niet gevolgd, en ik had geen A-brevet, maar ik zat zo vaak op mijn boot, dat ik door de jaren heen wel een pak ervaring op deed.
Het zetten van een spinnaker, in de trapeze hangen etc, het was allemaal gestoeld op zelfstudie en eigen ervaring. (Jaja, ooit was ik op het 'lumineuze' idee gekomen om solo te zeilen met mijn 420... in trapeze :P )

Nu, een slordige 30 jaar later, heb ik, bewust of onbewust, prive les gegeven aan mn kameraad door hem nu voor de tweede keer een aantal dagen op sleeptouw te nemen door Zeeland.
Ook een andere solo-zeiler neem ik straks een paar dagen mee tijdens een korte tocht.

Dit doet me even stilstaan bij de vraag: "Zou privé les geven in solo-zeilen iets voor mij zijn?"




Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dank voor je reactie op 'myfriendship22'!