Ik zeil in Zeeland

Ik zeil in Zeeland
Meer info over het boek

maandag 11 augustus 2014

De weergoden zijn het niet altijd eens met je plannen

Wellicht ken je het: je hebt plannen voor het weekend, je maakt afspraken, en... je moet last minute de zaak afblazen of drastisch wijzigen.
Dit weekend was er zo eentje.
Ik had laatst contact met iemand die ik heel wat jaren geleden leerde zeilen. Toffe kerel, we hadden toen prachtige zeilweekends, en zeilweekjes, en via facebook kwamen we elkaar weer tegen. Planning was om op zondag te gaan zeilen.
Intussen had ik mn buurman overhaald om toch ook maar eens mee te gaan zeilen, want dat dat een prima manier van ontspannen is. We planden een zeildag ergens in september...

Dankzij de weergoden werd de zaak lichtjes overhoop gegooid: mn buurman ging totaal overwacht op zaterdag mee zeilen, en mn kennis zal helaas een nieuwe datum moeten kiezen...
Zaterdag was normaal de dag dat ik thuis ging blijven, zondag werd de zeildag.
Omdat volgens de weerman/-vrouw zaterdag nog de betere dag ging zijn zeilden mn buurman en ik zaterdagnamiddag een paar rondjes op het Volkerak, en bleven we zondag thuis vanwege de verwachtte onweders.



Zaterdagmorgen stond er aan het Marollegat 30 knopen wind, dat leek me veel te veel. De wind ging wel minderen dus besloten we in de voormiddag door te rijden tot Bruinisse Marina (bezoekje aan Visser Watersport) en pas na de middag uit te varen.
Toen we tegen 13u op het Volkerak kwamen stond er pakweg 24 knopen wind. Met de werkfok en 2 reven zeilde de Sail Ya echt soepel. Ik had alvast mn grenzen weer eens overschreden en het ging allemaal veel vlotter dan ik verwachtte. Ik kan dus gerust meer wind aan dan ik zelf denk :P

In elk geval vond mn buurman het allemaal leuk en doen we dat nog wel eens over.
Alweer een toffe zeildag in mn logboek :P


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dank voor je reactie op 'myfriendship22'!