Ik zeil in Zeeland

Ik zeil in Zeeland
Meer info over het boek

zaterdag 5 maart 2016

Berekoud!

Het was een hele week bang afwachten of mijn laatste epoxy-werkje wel gelukt was.
Elke nacht vriestemperaturen, overdag amper 6°C en dan nog eens bakken regen... dat kon niet goed komen.

Toen ik bij de boot arriveerde was alles nog aardig bevroren. In de haven was zelfs een pelletje ijs te zien. Mijn roer was aangeslagen met ijs, mijn dekzeil stond stijf door de vriestemperatuur.
Ik controleerde de afvoerbuizen van de kuip, en het wandje waar vroeger de luidsprekers in zaten, want die had ik in de epoxy gezet vorig weekend.
De buizen lijken me dan toch nog OK. De regen had wel een beetje epoxy uitgespoeld (regen dat toch nog in de kuip geraakte) maar de laag is, denk ik, dik genoeg om eventuele corrosie tegen te gaan.
Het wandje is een mislukking: een en al tranen door het uitzakken van de epoxy.

Epoxy slaagt wit uit door condens dat erop slaagt, maar op zich is dat niet erg. De epoxy is ook goed uitgehard, ondanks de koude temperaturen, maar goed: dat wordt schuurwerk...






epoxy wit uitgeslagen, maar prima gehard
Het wandje is mislukt... maar zeker goed beschermd :P

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dank voor je reactie op 'myfriendship22'!