Ik zeil in Zeeland

Ik zeil in Zeeland
Meer info over het boek

dinsdag 16 september 2014

2 Friendships 22 onderweg naar Bruinisse :P


Mijn kameraad heeft nu ook een mooie FS22!
Nu mijn kameraad ook een Friendship 22 heeft moesten we dat toch even 'inzeilen' en gezien ik nog wat inkopen te doen had voor de boot ging de tocht naar Bruinisse Marina.

Zaterdagmorgen vaarden we pas uit rond 10u.
Richting Krammer konden we wat foto's maken van onze redelijk gelijkende FS22's.
Heel leuk zeilen zo! Je hebt allebei ongeveer dezelfde snelheid dus er kan onderweg  met gemak gefotografeerd en gepraat worden :P

In de Krammersluizen kan je de plaag van de blauwalg zeer goed zien. Echt een vieze smurrie!
Eens de sluizen door konden we nog een mooi stukje zeilen, ook tussen die smerige blauwalg die uit de sluizen komt... benieuwd hoe ze die plaag gaan uitroeien.

Na de Grevelingensluis pikte Robby bij Bout weer een lading mosselen op en gingen we nog een rondje Mosselbank zeilen om dan tegen 16u30 de marina binnen te draaien.
Na het aftuigen nog gauw langs Visser watersport om er een nieuwe investering te doen: een spiritus kookvuur. (Mijn inox spoelbak met gasvuur staat dus te koop ;) )
Vlot tot na zonsondergang klusten we nog wat aan de boot van Robby.

Zondag geraakten we maar traag op gang. Eerst nog even langs Visser watersport om de laatste stukken nieuw touw op te pikken en dan richting Slikken van Flakkee.
Onderwag kwamen we Sam met zijn verbouwde Laser tegen. Hij was echter sneller dan wij dus we hadden simpelweg het nakijken.
Aan de steiger aan de Slikken van Flakkee meerden we af voor een laat middagmaal.
Pas tegen 15u zeilden weer huiswaarts. De sluizen waren zo goed als leeg: makkelijk zat zo!
Tegen zonsondergang waren we weer op het Volkerak en gingen de zeilen er af om op motor het laatste stukje te doen.

Maandag had ik een dag vrij dus bleef in de haven overnachten.
Mn buur kwam ook zeilen dus ik wachtte hen op op het Volkerak. Tegen 11u vaarden ze uit en we zeilden richting Oude Tonge. Naast de vaargeul daar ankerden we om te picknicken.
Er was duidelijk minder wind dan de dagen ervoor.
Tijdig terugzeilen was de boodschap.

Wanneer ik weer in de haven was, demonteerde ik de inox spoelbak zodat die alvast naar huis kan.
Nu ervoor zorgen dat het meubel aangepast wordt voor het spiritus kookvuur.



Geen tasje voor je fototoestel?
Dan tapen we er toch gewoon eentje?
:P



Blauwalg in de Krammersluizen

Twee Friendships 22 broederlijk naast elkaar


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dank voor je reactie op 'myfriendship22'!