Ik zeil in Zeeland

Ik zeil in Zeeland
Meer info over het boek

dinsdag 2 september 2014

een nieuwe, veelbelovende, website

Toen ik mijn eerste zeiljachtje kocht, leerde ik een koppel kennen uit Friesland.
Het was een 'relatie' in moderne stijl, want ze was louter online.
Zij hadden een blog over hun North Beach 24, ik was toen net een blog gestart over mijn Leisure 17.

Pas voorbije zomer hebben we elkaar in levende lijve ontmoet, en dat was niet in Friesland, evenmin in Belgiƫ. Zij hadden als vakantiebestemming krek hetzelfde dorpje in Frankrijk gekozen als wij. Over toeval gesproken :D

Nu hebben ze besloten om, na zes jaar, hun blog te vervangen door een nieuwe website, bedoeld voor zeilers met kleine kajuitzeiljachtjes.
Wel: dit initiatief steun ik nu eens voor de volle 100%!
Ik vind persoonlijk dat zeilen in grote jachten geen zeilen meer is, hoe kleiner de boot, hoe dichter je bij het water en de wind staat, hoe dichter je bij het echte zeilen zit.

Ze vroegen me of ik niet mee wilde schrijven voor de zaken die solo-zeilen aan belangen.
Ik voelde me best wel vereerd, en ook wel verrast, want ik zeil eigenlijk nog maar 3 jaartjes solo met een (klein) jachtje. Wat later besefte ik dat ik eigenlijk al zo goed als 33 jaar solo, want al vanaf mijn eerste rakjes op een lokale plas zeilde ik steeds solo :P
Zo zeilde ik ook met mijn toenmalige 420 solo, en al evengoed met mijn "Schattebol", een FJ.
Solo zeilen met een tweemansboot... nou ja, met wat trucjes en wat oefenen kan iedereen dat.

Nu zal ik dus wat vaker in de pen kruipen, zowel voor mn blog als voor hun nieuw initiatief:

http://www.kleinekajuitzeiljachtjes.nl/

Veel leesplezier!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dank voor je reactie op 'myfriendship22'!