Ik zeil in Zeeland

Ik zeil in Zeeland
Meer info over het boek

zondag 9 maart 2014

Ziezo, de sail-Ya is er klaar voor (hoop ik :D)

Vloertjes netjes in de teak olie

Jaja, de laatste klusdag zit er op, en het was een redelijk zware.
Ik wou alle mogelijke klusjes afwerken die een stalling op de wal vereisen: randen afwerken met Gelcoat repair, antifouling bijwerken, nieuwe voorstag plaatsen etc.
Donkerblauw een tweede laag
Maar uiteraard werkte ik ook door aan andere klusjes: motor herplaatsen, motor op slot doen, een touwtje tegen het rillen van het slot, donkerblauw een tweede laag geven, antislip bijwerken, interieur wat opruimen, kuipvloertjes plaatsen, banken in de teak olie... het was een drukke dag.

Toen ik thuis kwam gaf mn vriendin me een zeer verrassende reactie: "Waarom blijf je volgend weekend niet slapen aan boord? Scheelt een rit, en je kan een nacht lang waken op mogelijke lekken." Geen dom idee!

Daarna gaf mn stiefzoon me een verrassing die iets minder leuk is in enige zin: "Ik wil met ons vieren op reis komende zomer...":  als dat doorgaat moet ik de plannen voor het IJsselmeer begraven helaas.

Jammer dat mn vriendin niets wil weten van zeilen...

Kale plekken antifouling een tweede laag

Het motorslot trilt flink:
opspannen met een touwtje helpt prima

Barsten in de antifouling herstellen

Zalingen aftapen met vulcaniserende tape

Tja, ook sommige hoeken konden gelcaot repair gebruiken

Banken in de teak olie

De nieuwe voorstag had wat slijp- en vijlwerk nodig
om te passen

Terminal voorstag was iets te dik...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dank voor je reactie op 'myfriendship22'!