Ik zeil in Zeeland

Ik zeil in Zeeland
Meer info over het boek

zaterdag 2 november 2013

Bezoekje tijdens de actiedag bij Zeilmakerij.com

Grijs weer, regenachtig, en wat frisser: wat doe je dan?
Bezoekje brengen aan je zeilmakerij tijdens hun actiedag. Ik nam mijn dochter mee en ze vond het zelf ook wel interessant.

De 'Boottiek'
Eerst kregen we een koffietje aangeboden, en bestelde ik mijn nieuwe hoofdwant met nieuwe spanners (de oude waren niet meer te herstellen).  Na wat rondneuzen in hun 'Boottiek' konden we een persoonlijke rondleiding krijgen in de zeilmakerij.
Alles werd haarfijn uitgelegd, en bovendien kregen we ook nog eens interessante weetjes die mijn eigen bestelde grootzeil aanbelangen: doeksoorten, hoe een zeil gestikt/gekleefd wordt, het verloop in de zeilmakerij,... zelfs hoe de doeksoorten gemaakt worden! Allemaal reuze-interessant!


Vanaf de winkel/zeilmakerij reden we door naar de boot om daar nog even vlug de nieuwe curryklemmen voor de fokkeschoten definitief vast te zetten. De hulp van mijn dochter was meer dan welkom.

Een croque monsieur voor mijn dochter
in taverne Goeleven
Om mijn dochter te bedanken voor haar hulp trakteerde ik weer met een soepje in taverne Goeleven.
Het blijft een aanrader! Gezellig eethuisje, en ik moet zeggen: hun seizoenssoep is een aanrader! Deze keer was het witloofsoep en ik moet zeggen: voortreffelijk!




De 'werkvloer'

Computergestuurd snijden

'Wou u iets weten over doeksoorten?'


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dank voor je reactie op 'myfriendship22'!