Wat ik alvast wou doen was de impeller vervangen. Ik ben zeker geen onhandige, dus dat doen we lekker zelf he!
Naast de impeller een korte revisie gedaan, maar alles was keurig in orde. Hoort ook wel zo gezien zijn recente bouwjaar.
Ik ga hier geen handleiding neer typen, de foto's zeggen vast genoeg, met hun onderschrift.
Zet in elk geval EERST de motor in zijn achteruit, alvorens aan deze stappen te beginnen.
Een service-manual van een vroegere motor-versie vind je hier.
Stap 1: de schakelstang tos maken |
stap 2: het schroefstuk losmaken door de twee bouten los te vijzen |
Stap 3: het hoedje van de impeller los maken |
Stap 4: het hoedje van de impeller verwijderen |
De oude impeller: nog niet versleten... |
Bij het plaatsen van de nieuwe impeller zeker op het kleine pinnetje letten dat in de uitsparing van de as zit!!! |
De nieuwe impeller in het hoedje stoppen en weer monteren. Let op de draairichting van de impeller! |
Schroefstuk herplaatsen en de schakelstang weer vast zetten (Opgelet: motor in ACHTERUIT zetten!) |
De impeller, dat zal ik nu ook eens trachten te doen, Kris! Bedankt voor je posts, ze bieden een degelijk houvast! Sam, van de Spetter.
BeantwoordenVerwijderen