Dat was ook te verwachten want dood-eerlijke verkopers die je alles ronduit vertellen zijn zeer zeldzaam, en ik had de boot niet grondig geinspecteerd vòòr aankoop.
Lastigste gebrek tot nu toe zijn de bolafsluiters die op de kuipafvoeren zitten.
Beide zitten vast, en eentje heeft bovendien een afgebroken hendel. In één van de darmen blijft bovendien water zitten, dus die is waardeloos geworden.
Kuip vol sneeuw (februari 2012) |
Om die afsluiters te vervangen moet de boot (even) uit het water.
Na wat mailen naar verschillende jachthavens en jachtwerven, zal de 'Second' uit het water getild worden in Noordschans, die hadden het meest interessante tarief.
Bij Watersportwinkel Steenbergen had ik alvast twee nieuwe bolafsluiters binnen/binnen 1 1/4" gekocht.
Een kennis van me mailde me een belangrijke tip:
"Toch de 'marine' versie he. Sommige messing varianten verliezen het zink door electrolyse!
Cfr artikel uit Zeilen van voor de zomer getiteld "kies de juiste afsluiter".
Gewapend met de nodige teflon-tape, TEC 7 en een 'Moordenaar' die ik mocht lenen van Watersportwinkel, vaar ik donderdag-avond en vrijdag naar Noordschans om deze lastige klus te klaren.
Een andere kennis mailde me dat het 'kranen' niet echt nodig is.
Vaak volstaat het om de punt van de boot flink te verzwaren door 'bagage', zodat de 'kont' omhoog komt. Zo'n afsluiters zitten immers meestal maar net onder de waterlijn.
Zeer goede tip, maar omdat ik het onderwaterschip nog niet gezien heb, is het meteen een uitgelezen kans om die eens te inspecteren (en fotograferen).
Wordt vervolgd!
Geen opmerkingen:
Een reactie posten
Dank voor je reactie op 'myfriendship22'!